از گردو محلی کره بادام زمینی بگیرید

به عنوان یک دختر جوان از گردو متنفر بودم اما وقتی یکی از بستگانم در سال 2002 مقداری از گردو را از ایالت اکیتی آورد، روایت تغییر کرد.

من یکی را چشیدم و ادامه دادم زیرا آنقدر خوب پخته شده بود که در یک لقمه تقریباً مانند تخم مرغ در من آب می شد.

دهان بعد از اینکه متوجه شدم وقتی نرم می شود خوشمزه تر است، شروع به خرید آنها کردم و مطمئن می شوم که دوباره آنها را بپزم تا نرم شوند. الان در فصل است.

 این هفته گردو محلی را تقدیم شما می کنم، مغزی که مردان را به پدر تبدیل می کند.

اجازه دهید یک بار دیگر شما را در مورد نام های گیاه شناسی تشویق کنم. گردوی آفریقایی نامی رایج برای چندین گیاه آفریقایی است.  

در چنین شرایطی، اگر بخواهید گردو را در گوگل جستجو کنید، گیاهان دیگری مانند Lovoa trichilioides که یک گونه چوبی است و در عین حال گردو نامیده می شود، ظاهر می شوند.

 سعی کنید اسامی گیاه شناسی را به همان اندازه که فک شکن هستند دوست داشته باشید زیرا نام های رایجی که برای گیاهان داده می شود ممکن است گیج کننده باشد.

خوب، اجازه دهید به تجارت برگردیم. گردویی که در مورد آن صحبت خواهم کرد Tetracarpidium conophorum یا (Plukenetia conophora) است که به خانواده Euphorbiaceae تعلق دارد.

یوروباها آن را “Asala” یا “Ausa” می نامند و در ایگبو Ukpa است. گردو چربی های سالم، فیبر، ویتامین ها و مواد معدنی را تامین می کند. آنها سرشار از چربی های امگا 3 هستند و حاوی مقادیر بیشتری آنتی اکسیدان نسبت به سایر غذاها هستند.

 آجیل ها روغنی هستند و 48 تا 60 درصد روغن طلایی روشن تولید می کنند. این روغن خوراکی است، اگرچه به دلیل پتانسیل خشک شدن سریع برای سرخ کردن یا صابون سازی مناسب نیست. دانه را می توان به صورت پودر درآورد و با آرد در تهیه کیک استفاده کرد.