با استفاده از این پنبه می توانید زخم های خود را التیام ببخشید

تقریباً 75 درصد از محصولات پوشاک جهان حداقل مقداری پنبه دارند. در تعداد زیادی، پنبه پرمصرف‌ترین الیاف نساجی در جهان است و تولیدکنندگان می‌توانند این پارچه را به تعداد بی‌شماری از انواع مختلف محصولات بچرخانند.

به عنوان مثال، اکثر تی شرت ها حاوی حداقل مقداری پنبه هستند و شلوار جین آبی واقعی 100 درصد پنبه است. از این پارچه برای ساخت حوله، حوله و روتختی و پتو و لحاف استفاده می شود. حتی ممکن است تولیدکنندگان از پنبه برای ساخت پرده، دیوارکوب و دیگر انواع دکوراسیون منزل استفاده کنند.

از آنجایی که پنبه قابلیت تنفس و جذب بالایی دارد، معمولاً از آن برای تولید لباس های هوای گرم استفاده می شود.

نرمی آن آن را به گزینه خوبی برای لباس های رسمی و تجاری تبدیل می کند و توانایی های قابل توجه آن در پوشیدن لباس، آن را به پارچه ای ایده آل برای لباس تبدیل می کند.

پنبه

تولیدکنندگان از پنبه برای تهیه لوازم پزشکی استفاده می کنند و از این پارچه برای ساختن نخ های صنعتی و برزنت نیز استفاده می شود. در مجموع می توان از پنبه برای ساخت هر نوع منسوجاتی برای مصارف مصرفی یا صنعتی استفاده کرد.

پارچه پنبه ای کجا تولید می شود؟
پارچه پنبه ای در جهان

هند و چین اغلب به عنوان بزرگترین تولیدکنندگان پنبه در جهان شناخته می شوند. بر اساس گزارش Statista، هند بین سال‌های 2017 تا 2018 با تولید 6 میلیون و 205 هزار تن پنبه از رقیب آسیای شرقی خود پیشی گرفت. برای مقایسه، چین در همین مدت 5987000 تن الیاف پنبه تولید کرد.

ایالات متحده با 4555000 تن متریک بزرگترین تولید کننده پنبه است. در حالی که این سه کشور اکثریت قریب به اتفاق پنبه جهان را تولید می کنند، کشورهای دیگر مانند برزیل، پاکستان و استرالیا به طور مداوم بیش از 1 میلیون تن از این الیاف را در سال تولید می کنند.

قیمت پارچه پنبه ای چقدر است؟
طبق گزارش IndexMundi، پنبه خام تقریباً 0.75 دلار در هر پوند قیمت دارد. با این حال، این قیمت ها در معرض تغییر مداوم هستند.

قیمت پنبه به محض اینکه تولید کننده آن را به نخ تبدیل کرد، به میزان قابل توجهی بیشتر می شود و پس از تبدیل شدن این الیاف به محصول نهایی، قیمت آن دوباره افزایش می یابد.