با شال و روسری درگهان پرده های سال نو را خودتان درست کنید

روسری ها از یک ماده ساخته نمی شوند، اما چون از مواد متنوعی ساخته می شوند، بافت، ظاهر، وزن و براقیت متنوعی دارند.

شال و روسری درگهان ساخته شده از موادی مانند کتان، پنبه و پلی استر اغلب برای مد در فصل بهار و پاییز استفاده می شوند و روسری های ساخته شده از موادی مانند پشم و خز که بر گرما تأکید دارند عمدتاً در فصل زمستان استفاده می شوند که بر اساس ویژگی های مختلفی است.

از آنجایی که روسری ها از مواد مختلفی ساخته می شوند، روش های مختلفی برای شستشو و نگهداری آن ها وجود دارد.

اول از همه، روسری های ابریشمی که بیشتر در روسری استفاده می شود، از ابریشم که یک ماده طبیعی است ساخته شده و دارای درخشندگی و چین و چروک طبیعی است.

اما در مورد این سگ توصیه می شود که آن را خشک شویی کنید زیرا بافت صاف و براقیت منحصر به فرد ابریشم هنگام شستشو با آب از بین می رود. در صورت نیاز به شستن دست، ابتدا نوک روسری را با حوله به آرامی مالش دهید تا بررسی شود که آب از دست نرود و در صورت هدر رفتن آب باید آن را خشکشویی کنید.

شال و روسری درگهان

اگر خشکشویی بیش از حد انجام شود، بافت مجلل منحصر به فرد ابریشم ممکن است از بین برود، بنابراین بهترین روش مدیریت استفاده تمیز از آن برای اجتناب از شستشو تا حد امکان است.

در صورت آلوده بودن روسری‌های ابریشمی، استفاده از بنزن برای از بین بردن لکه‌ها توصیه می‌شود و هنگام استفاده از دافع حشرات، برای جلوگیری از آسیب کرم‌های نقره‌ای، مهم است که سطح ابریشم را لمس نکنید.

روسری های کتان در مکان هایی با تهویه مطبوع قوی در تابستان یک کالای مفید هستند. هنگام شستشو، مواد شوینده خنثی را در آب ولرم قرار دهید، به آرامی تکان دهید و در مکانی با تهویه مناسب خشک کنید تا از آسیب کپک جلوگیری شود.

موادی مانند پشم، آنگورا و ترمه در صورت شستن نادرست فوراً تغییر شکل می دهند، بنابراین بهتر است آنها را خشکشویی کنید تا شبیه ابریشم شوند.

روسری های نخی را می توان با دست در آب ولرم با مواد شوینده خنثی شست و شست وشوی روسری های الیاف شیمیایی مانند پلی استر و اکریلیک را به لطف دوام بی نظیر مواد در ماشین لباسشویی انجام داد.

در مورد روسری های خز، آنها به ویژه در برابر سفت شدن یا آسیب قالب آسیب پذیر هستند، بنابراین باید مراقبت های ویژه ای انجام شود.