تخریب برج های بزرگ در تهران با استفاده از چوب کیلویی و پالت چوبی

آیا می‌دانستید که تحقیقات بیشتر و بیشتر تأیید می‌کند که قرار گرفتن در معرض مواد طبیعی می‌تواند تأثیرات مثبتی بر حس خوب ما داشته باشد! و هنگامی که در کلاس استفاده می شود، یادگیری را بهبود می بخشد.

در مقاله اخیر WoodForGood.com، آنها پیشنهاد می کنند که بر اساس مطالعات انجام شده در نروژ، ژاپن، کانادا و اتریش، به نظر می رسد چوب اثرات مثبتی بر وضعیت عاطفی افراد دارد.

محیط هایی با سازه های چوبی که قیمت چوب کیلویی در آن تاثیر دارند و  باعث افت فشار خون و نبض می شوند و اثر آرام بخشی دارند.

این حقایق را که در همان مقاله Wood For Good آشکار شده است در نظر بگیرید:

1. هر سال 90 درصد از زمان خود را در ساختمان ها یا اتومبیل ها می گذرانیم.

2. محیط اطراف ما، از جمله ساختمان‌ها و  درب چوبی قدیمی که هنوز طراحی می‌شوند، می‌توانند مشکلاتی مانند اختلال عاطفی فصلی (SAD)، افسردگی و بیماری‌های ریوی را ایجاد کنند.

چوب

3. 90 درصد از پاسخ دهندگان به یک نظرسنجی اخیر گفتند که خانه ای می خواهند که سلامت و رفاه آنها را به خطر نیندازد و یک سوم برای یک خانه سالم هزینه بیشتری می پردازند.

4. توانایی های شناختی در یک ساختمان سبز 61 درصد افزایش می یابد. زمانی که نرخ های تهویه اضافی معرفی شود، این میزان به 101 درصد افزایش می یابد.

5. مطالعه ای که در سال 2010 در یک مدرسه اتریشی انجام شد، دو کلاس درس “الوار” را در مقابل دو کلاس درس “استاندارد” مقایسه کرد. فواید برای کودکانی که در کلاس های چوب درس می خواندند چشمگیر بود، ضربان قلب آنها تا 8600 ضربان قلب کاهش یافت.

6. کودکان به طور محسوسی آرامش بیشتری داشتند و بر عملکرد آنها نیز تأثیر مثبت داشت و همچنین منجر به کاهش درک استرس شد.

قیمت درب چوبی ارزان در جاهایی که چوب فراوان وجود دارد مناسب تر است.

7. یک مطالعه ژاپنی نشان داد قرار گرفتن در معرض پانل های چوبی و پالت چوبی دست دوم به طور قابل توجهی فشار خون را کاهش می دهد، در حالی که قرار گرفتن در معرض پانل های فولادی باعث افزایش فشار خون می شود.

8. کارگران در دفاتر با فضای داخلی چوبی احساس نوآوری، انرژی و راحتی را منتقل می کردند. کارگران در دفاتر بدون چوب احساس غیرشخصی بودن و ناراحتی محیط خود را منتقل می کردند.

  • منابع:
    1. How Wood in Schools Nurtures Learning
  • تبلیغات: 
    1. برنامه موقت ایالات متحده برای روپوش
    2. محافظ روبالشی هتل پیشرفته
    3. آجیل فروشی که یک شبه راه صد ساله را پیمود.
    4. فروش مکمل بنزین کاربراتور