حلق آویزی با سیم کابل آنتن کرمان توسط بازیکن معروف

در تجزیه و تحلیل، عوامل موثرتری شامل فرکانس، قطر هادی، تعداد هادی ها در هر شکاف، ارتفاع شکاف استاتور و دمای کار در نظر گرفته شده و خلاصه می شود یکی از یبهترین و باکیفیت ترین نمونه کار سیم کابل آنتن کرمان می باشد

ابتدا ساختار و پارامترهای یک HSPMM 60 کیلووات، 30000 دور در دقیقه ارائه شده است. سپس، یک مدل المان محدود 2 بعدی (2D-FEM) برای به دست آوردن اثر فرکانس بر تلفات مس AC ایجاد می‌شود

علاوه بر این، عوامل تأثیر تلفات سیم‌پیچ AC در فرکانس‌های بالا به طور جامع تجزیه و تحلیل می‌شوند، از جمله قطر هادی، تعداد هادی‌ها در هر شکاف، ارتفاع بریدگی شکاف استاتور و دمای کار.

در نهایت، چهار مورد سیم پیچ استاتور تولید می‌شوند و تلفات AC در فرکانس‌های مختلف برای تأیید تحلیل نظری این مقاله آزمایش می‌شوند.

از طریق تحلیل المان محدود میدان جریان گردابی، توزیع چگالی جریان سیم‌پیچ‌ها در شکاف استاتور به دست می‌آید.

در این تحلیل، عدد سیم پیچ موازی هادی روی 51 تنظیم شده است و قطر هادی روی 0.6 میلی متر نگه داشته می شود.

شکل 3 توزیع چگالی جریان را در پایان یک دوره تحت فرکانس های مختلف نشان می دهد.

به عنوان مثال، در 1000 هرتز، توزیع چگالی جریان در 0.001 ثانیه مشاهده می شود. چگالی جریان به تدریج با افزایش فرکانس افزایش می یابد زیرا اثر پوستی و اثر مجاورت در فرکانس های بالاتر قابل توجه تر است.

در کل دوره، جریان هر سیم پیچ با زمان تغییر می کند، بنابراین مقدار چگالی جریان در زمان های مختلف نیز تغییر می کند. حداکثر مقادیر تلفات AC در طول زمان در فرکانس های مختلف در شکل 4 آورده شده است.

همانطور که در شکل نشان داده شده است، در یک دوره، حداکثر چگالی جریان در 800 هرتز 57.71 A/mm2 است و با افزایش فرکانس به 2000 هرتز، حداکثر چگالی جریان می تواند به 117.73 A/mm2 برسد.