دستمال کاغذی عمده سافتلن بهترین انتخاب برای دوخت پرده

قرن بیستم استفاده از دستمال را از بسیاری جهات تغییر داد. عامل تعیین کننده ثبت اختراع امپراتوری در آلمان برای دستمال کاغذی آغشته به گلیسیرین بود که در 14 اوت 1894 به گوتلوب کروم، صاحب یک کارخانه کاغذ در گوپینگن اعطا شد.
 این اختراع شامل یک کاغذ بسیار نازک و تقریباً ساده بود که در گلیسیرین آغشته شده بود تا نرمی خاصی به آن بدهد.

حدود 35 سال بعد، در 29 ژانویه 1929، United Paper Works در نورنبرگ یک علامت تجاری برای اولین دستمال کاغذی ساخته شده از سلولز خالص در اداره ثبت اختراع رایش ثبت کرد.

 این دستمال کاغذی عمده سافتلن را تمپو نامگذاری کردند که تا به امروز هم شناخته شده است . ایده این کار به مالک آن زمان United Paper Works، اسکار روزنفلدر نسبت داده می شود. 

این حق اختراع بر اساس یک کاغذ سلولزی بود که با یک لایه نازک از گلیسیرین پوشانده شده بود تا نرمی به دست آید.

دستمال

شرکت Kimberly-Clark از سال 1924 دستمال‌هایی را با نام تجاری Kleenex در ایالات متحده عرضه می‌کرد که از جایگزین پنبه سلولزی تشکیل شده بود.

 سلول پنبه عمدتاً به عنوان یک ماده بانداژ در طول جنگ جهانی اول مورد استفاده قرار می گرفت، زیرا خاصیت جذب و مقاومت در برابر پارگی آن بود. دو تولید کننده بزرگ دستمال سلولزی شروع به تسخیر بازار جهانی کردند. 

در حالی که تمپو به بازار اروپا گسترش یافت، کلینکس عمدتاً در بازارهای آمریکا و آسیا ظاهر شد . با پیشرفت های جدید، تلاش برای افزایش فروش صورت گرفت.

 بنابراین Kleenex توسعه یافته است1929 یک جعبه “پاپ آپ”. این ساخت و ساز، که در آن برداشتن یک دستمال، نیمه بعدی را بیرون می آورد و آماده تحویل بود، بسیار موفقیت آمیز بود. ارقام فروش و مصرف دستمال کاغذی به طور پیوسته افزایش یافت.

 در طول این مدت، VP رهبر بازار با Tempo و مهمترین تولید کننده دستمال کاغذی بود – پیش از کارخانه خمیر کاغذ Waldhof (Zewa) در مانهایم با نام تجاری دستمال Softis خود.

 در سال 1994، شرکت آمریکایی Procter & Gamble مسئولیت VP را بر عهده گرفت و آن را در سال 2007 به SCA فروخت .

 از زمان SCA 1995، مقاله Waldhof-Aschaffenburg کار می کندآنها از جمله برند دستمال سافتیس را خریداری کرده بودند، آنها مجبور بودند آنها را بفروشند تا از موقعیت مسلط جلوگیری کنند. در پایان سال 2007، تولید کننده دستمال کاغذی ایتالیایی Sofidel برند دستمال سافتیس و مجوزها، پتنت ها و امکانات تولید مرتبط را به دست آورد. 

Tempo نه تنها به عنوان یک نام تجاری در جهان آلمانی زبان، بلکه به عنوان مترادف برای دستمال کاغذی استفاده می شود.