زغال اکتیو پرندگان موجب رشد موهای شما می شود

یکی از مهمترین مواد برای متابولیسم پرندگان است و هرگز نباید از رژیم غذایی پرندگان حذف شود.

 هضم پرندگان با افزودن زغال به جیره آنها تقویت می شود.  شرایط باکتریایی یا ویروسی را که ممکن است در سیستم ایجاد شود به حداقل می رساند.

 بدن را تمیز می کند. در محل سنگلاخ پرنده کثیفی ایجاد نمی کند و آن را تمیز می کند.

زغال اکتیو پرندگان خوراک خرد شده توسط سنگدان باعث گرفتگی برخی از پرندگان به دلیل استفاده از شن و ماسه می شود.پرندگان همیشه زغال سنگ را ترجیح می دهند زیرا زغال سنگ را می توان راحت تر خرد کرد.

زغال چوب از مواد اولیه طبیعی مخصوص همه پرندگان ساخته شده است. همه پرندگان را سالم تر و شادتر می کند، این غذای طبیعی است که هضم پرندگان را تنظیم می کند.

پرندگان به طور غریزی به دنبال زغال چوب در طبیعت هستند، تغذیه با این روش آنها را سالم نگه می دارد و به هضم آنها کمک می کند. دادن ذغال سرگرمی به پرنده، هضم آن را برای پرنده آسان تر می کند و حیوان خانگی شما را سالم تر می کند.

به منظور کمک به هضم طبیعی پرنده، مقدار کمی به اندازه نوک چاقو را می توان به طور منظم 2 تا 3 بار در ماه در غذای کامل مخلوط کرد یا در شن و ماسه پرنده مخلوط کرد، باید در محیط خشک و خنک نگهداری شود.

در بحث سنگ ریزه نباید از این نکته غافل شد که دو نوع محلول و نامحلول وجود دارد. اشکال محلول شن؛ پوسته صدف، سنگ آهک، گچ، و پوسته داخلی دهپان.

 شن محلول توسط اسیدهای موجود در دستگاه گوارش پرنده حل می شود، بنابراین خطر تجمع یا انسداد در دستگاه گوارش را ایجاد نمی کند. از آنجایی که حل می شود، کمک چندانی به آسیاب یا هضم خوراک غلات می کند. از سوی دیگر، آنها به عنوان منبع برخی از مواد معدنی به ویژه کلسیم عمل می کنند.

شن نامحلول معمولاً به شکل سیلیس است و می تواند اندازه آن از ماسه تا شن کوچک متفاوت باشد. شن نامحلول در سنگدان باقی می ماند و تصور می شود که به آسیاب مکانیکی خوراک کمک می کند.