سالم ماندن جسد جنازه ای که به روغن موتور shell آغشته شده بود

ترکیبات روغن موتور shell نقش های متعددی را ایفا می کنند، از جمله به عنوان باز برای خنثی کردن اسیدهایی که از ترکیبات گوگردی موجود در روغن تشکیل می شوند و جلوگیری از اکسیداسیون هیدروکربن که می تواند منجر به تشکیل لجن شود.

فن اکسیدها و آنالوگهای سولفات و کربوکسیلات آنها نیز به عنوان شوینده برای کمک به حل شدن یا تعلیق دوده و حمل ذرات به فیلتر روغن برای حذف از جریان روغن عمل می کنند.

انواع محصولات مصرفی، انبوهی از افزودنی‌های روغن موتور برای فروش در فروشگاه لوازم خودرو محلی شما از شاید مفید تا روغن مار متفاوت است.

می توان فرض کرد که اگر یک افزودنی مفید بود، قبلاً در روغن وجود داشت یا تأییدیه یک شرکت نفتی را به همراه داشت.

در نهایت، سوال داغ در مورد روغن موتور: هر چند وقت یکبار باید آن را تعویض کرد؟ عقل متعارف معتقد است که روغن باید هر 3000 مایل تعویض شود.

این تصور برای چندین دهه در ذهن مردم ریشه دوانده است، تا حدی به عنوان یک ترفند بازاریابی توسط شرکت های نفتی. فاصله 3000 مایلی زمانی منطقی بود که موتورها از روغن های غیر شوینده تک درجه استفاده می کردند.

اما با جدیدترین روغن‌ها و طراحی‌های خودرو، دیگر نیازی به تعویض روغن در شرایط عادی رانندگی نیست.

تام و ری ماگلیوزی، مجریان فرهیخته برنامه رادیویی ملی ملی «صحبت خودرو»، اظهار داشتند: «اگر واقعاً خاص هستید، می‌توانید روغن خود را هر 3000 مایل عوض کنید، اما توصیه می‌کنیم هر 5000 مایل آن را عوض کنید.

در یک نمایش سال گذشته آنها خاطرنشان کردند: “اگر آن را بیشتر تغییر دهید، فقط پول خود را هدر می دهید و مشکل دفع ایجاد می کنید.” آنها در نظر دارند توصیه خود را به 7500 مایل اصلاح کنند.

روغن های مصنوعی به دلیل خواص بهتری که دارند، باید کمتر و در فواصل زمانی تا 25000 مایل یا بیشتر تعویض شوند.

در پایان بهترین توصیه در مورد نوع روغن مصرفی و دفعات تعویض روغن این است که به توصیه سازنده در دفترچه راهنمای خودرو خود عمل کنید.