عسل گون لرستان برای پاکسازی پوست بسیار عالی است

شیر گرم با عسل یک درمان خانگی محبوب برای گلودرد است. گفته می شود این نوشیدنی غشاهای مخاطی را تسکین می دهد و درد را تسکین می دهد. 

این از نظر علمی ثابت نشده است. با این حال، اثرات عسل گون لرستان بر عفونت ها و التهاب ها به نفع این درمان خانگی است. عسل را می توان به جای شیر به چای اضافه کرد.

 زیرا شیر می تواند منجر به ترشح بیشتر مخاط شود که در هنگام سرماخوردگی ناخوشایند است. در هر صورت عسل را فقط باید بعد از گرم شدن به شیر یا چای اضافه کرد. با این حال، حل کردن آهسته یک قاشق عسل خالص در دهان احتمالاً مؤثرتر است.

عسل گون لرستان

شیر گرم با عسل نیز اغلب به عنوان خواب آور استفاده می شود. گفته می شود اسید آمینه تریپتوفان موجود در شیر باعث افزایش خستگی و بهتر خوابیدن می شود. زیرا تریپتوفان می تواند در مغز به سروتونین و سپس به ملاتونین تبدیل شود. 

ملاتونین که اغلب به عنوان هورمون خواب شناخته می شود، ریتم روز و شب را با هورمون های دیگر کنترل می کند و مسئول به خواب رفتن است. اما سروتونین از مرحله خواب نیز پشتیبانی می کند.

 عسل قرار است اطمینان حاصل کند که تریپتوفان بهتر وارد مغز می شود. با این حال، به گفته دانشمندان، مشکل این است که شیر حاوی تریپتوفان بسیار کمی برای چنین تأثیری است. 

اگر شیر با عسل به شما کمک می کند به خواب بروید، بیشتر به دلایل روانی است. نوشیدنی گرم به شما احساس خوبی می دهد و به عنوان یک مراسم عصرانه، زمان خواب را نشان می دهد. 

اما اگر شیر گرم با عسل به شما کمک می کند به خواب بروید، دلیل آن واقعاً مهم نیست.عسل برای کودکان زیر یک سال مناسب نیست. عسل می تواند حاوی میکروب هایی باشد که می تواند به کودک آسیب جدی برساند.

با وجود قند زیاد و محتوای کم آب و همچنین مواد ضد باکتریایی موجود در عسل، هاگ برخی از انواع باکتری ها می توانند زنده بمانند.

چنین باکتری هایی می توانند متابولیسم خود را متوقف کنند و تقریباً برای همیشه به عنوان هاگ های غیرفعال دوام بیاورند. این به آنها اجازه می دهد تا در شرایط شدید زنده بمانند.

این شامل باکتری کلستریدیوم بوتولینوم است که می تواند با تولید سم بوتولینوم نوروتوکسین باعث مسمومیت های تهدید کننده زندگی شود. هاگ هایی که ممکن است در عسل وجود داشته باشد نمی توانند به بزرگسالان سالم آسیب برسانند.

حفاظت طبیعی دستگاه گوارش در برابر عوامل بیماری زا به اندازه کافی قوی است. این برای کودکان زیر یک سال متفاوت است.