مردی در دریا با همراه داشتن پارچه داکرون کاپشن توانست روی سطح آب بماند

پشم برای گرم نگه داشتن گوسفند در طول زمستان سرد و ساخت پارچه کاپشن کاربرد بسیار خوبی دارد. ژاکت ها، کت ها و کلاه های پشمی نیز مردم را گرم نگه می دارند.
پس از بریدن پشم از روی گوسفند، آن را برس می زنند و شانه می زنند تا الیاف در یک جهت قرار گیرند. سپس توده کرکی الیاف را به هم می پیچند تا نخ درست شود.
افراد یا ماشین‌ها نخ را برای ساختن پارچه ابریشم و پارچه جیر می‌بافند، قلاب‌بافی می‌کنند یا می‌بافند. ابریشم پارچه ای محکم، صاف و براق است که از پیله ساخته شده است!
هنگامی که کرم ابریشم وارد مرحله شفیرگی چرخه زندگی خود می شود، پیله ای را به دور بدن خود می چرخاند. قبل از اینکه زمان ظهور آن به عنوان پروانه باشد، مردم با دقت پیله را باز می کنند و الیاف بلند را به طور مرتب مرتب می کنند.
پارچه
تعداد پیله های مورد نیاز، میزان کار و ظاهر زیبای پارچه داکرون  ابریشم را بسیار گران می کند.

پنبه پارچه‌ای نرم، جاذب و قابل تنفس است که از الیافی که با بلوغ دانه‌ها روی یک گیاه پنبه رشد می‌کنند، ساخته می‌شود.

کتان همانند پارچه شمعی پارچه ای نرم است که با الیاف ساقه گیاه کتان ساخته می شود. کتان از دانه تا برداشت فقط در 3 تا 4 ماه رشد می کند! پس از حذف تمام قسمت های ترد گیاه خشک شده، الیاف بلند نرم رنگ طلایی براقی پیدا می کنند.
این الیاف را برای ساختن نخ می‌پیچانند و سپس برای ساختن پارچه بافته می‌شوند. ریون دسته ای از پارچه های ساخته شده از چوب است!
این گروه از پارچه ها نیمه مصنوعی در نظر گرفته می شوند زیرا منبع طبیعی اولیه سلولز از خمیر چوب است.
  • منابع:
    1. Fabrics from the Land & the Lab: Origin Stories
  • تبلیغات: 
    1. معرفی چند ایده خلاقانه برای تبلیغات!
    2. با این روش ها یک فرد شاد در جامعه باشید
    3. راه هایی که شما را به ثروت نزدیکتر می کند
    4. عهد نامه ی ترکمن چای با چه خودکاری امضا شد؟