پیاز داغ چیپسی زردی نوزاد را از بین برد

منشا جغرافیایی پیاز داغ چیپسی به دلیل منقرض شدن گیاه اجدادی آن یعنی پیاز وحشی ناشناخته است. با این حال، استفاده و کشت آن به دوران تمدن برنز می رسد.

سوابق باستانی از کشت آنها در تمدن های غربی و شرقی تا 5000 سال قبل از میلاد وجود دارد. پیاز به ویژه به دلیل طعم، قفسه طولانی و استفاده در طب گیاهی و سنتی ارزشمند بود.

این پیاز که به پیاز پیاز یا پیاز معمولی معروف است، دارای پوستی کاغذی است که یک پیاز براق را با بوی قوی قابل توجهی می پوشاند.

انواع شناخته شده پیاز در سه رنگ اصلی وجود دارد: زرد، قرمز و سفید. پیاز زرد یا پیاز قهوه ای که در برخی از کشورهای اروپایی به آن قرمز می گویند، به دلیل محتوای گوگرد زیاد، طعمی قوی دارد.

آنها همچنین دارای کورستین هستند، یک فلاوانول با طعم تلخ که به عنوان یک ماده در نوشیدنی ها و غذاها استفاده می شود. حدود 90 درصد از پیازهای کشت شده در ایالات متحده پیاز زرد است.

از آنها برای تهیه سوپ پیاز فرانسوی، غذاهای سرخ شده و شیشلیک استفاده می شود. وقتی کاراملی می‌شوند، قهوه‌ای تیره می‌شوند و طعم معطری می‌دهند.

پیاز قرمز که در اروپا به پیاز بنفش معروف است، دارای رنگ روشن با پوست قرمز مایل به ارغوانی و گوشت سفید است. پیاز قرمز معمولاً به صورت خام یا کمی پخته خورده می شود و اغلب برای تزئین سالاد استفاده می شود.

پوست مایل به قرمز آنها رنگ و طعمی تند را به دریایی از سبزیجات سبز برگ اضافه می کند. آنها طعم ملایم تا شیرین دارند و در مقایسه با پیازهای زرد و سفید، فیبر و فلاونوئید بیشتری دارند.

پیاز سفید طعمی شیرین و ملایم دارد و به عنوان غذای اصلی در غذاهای مکزیکی به حساب می آید. وقتی سرخ می شوند قهوه ای طلایی می شوند. پیازهای سفید کوچک که به پیاز دیگ معروف هستند در سوپ، خورش، کاسرول و سالاد استفاده می شود.

نوع خاصی از پیاز سفید نیز وجود دارد که به عنوان پیاز شیرین شناخته می شود. گوگرد کم و محتوای آب زیاد آن باعث می شود نسبت به سایر پیازها کمتر بدبو و ملایم تر شود. به علاوه، وقتی آنها را می برید گریه نمی کنید!