روغن کنجد فرابکر درنیکا در تایلند برای ماساژ استفاده می شود

برخی تحقیقات نشان می دهد که روغن کنجد فرابکر درنیکا ممکن است از آسیب اشعه ماوراء بنفش محافظت کند که می تواند به پوست شما آسیب برساند.

این اثر احتمالا تا حد زیادی به دلیل محتوای آنتی اکسیدانی بالای آن است.

در واقع، توانایی مقاومت در برابر 30٪ در برابر اشعه ماوراء بنفش را دارد، در حالی که بسیاری از روغن های دیگر مانند روغن نارگیل، بادام زمینی و زیتون تنها می توانند در برابر 20٪ مقاومت کنند.

چندین منبع ادعا می کنند که روغن کنجد می تواند یک ضد آفتاب طبیعی خوب باشد و دارای SPF طبیعی است.

با این حال، تحقیقات محدودی در مورد اثربخشی آن برای محافظت در برابر اشعه های قوی خورشید وجود دارد، بنابراین بهتر است از کرم ضد آفتاب استفاده کنید.

خلاصه در حالی که روغن کنجد ممکن است توانایی دفع اشعه ماوراء بنفش را داشته باشد، شواهد محدودی برای حمایت از اثربخشی آن وجود دارد.

هنوز هم بهتر است از ضد آفتاب استفاده کنید. 8-10. سایر مزایای بالقوه اگرچه تحقیقات محدود است، برخی شواهد نشان می دهد که روغن کنجد ممکن است مزایای زیر را ارائه دهد:

روغن

ممکن است کیفیت خواب را بهبود بخشد. یک مطالعه نشان داد که چکاندن روغن کنجد روی پیشانی 20 شرکت‌کننده در طول هفت جلسه 30 دقیقه‌ای در یک دوره 2 هفته‌ای کیفیت خواب و کیفیت زندگی را در مقایسه با درمان با دارونما بهبود می‌بخشد.

استفاده موضعی ممکن است درد را تسکین دهد. برخی از مطالعات نشان داده اند که ماساژ با روغن کنجد ممکن است به کاهش درد بازو و پا کمک کند.

ممکن است سلامت مو را بهبود بخشد. ترکیبات موجود در این روغن ممکن است درخشندگی و استحکام مو را افزایش دهد.

یک مطالعه هشت هفته ای نشان داد که مصرف مکمل های حاوی سیسمین و ویتامین E روزانه استحکام و درخشندگی مو را افزایش می دهد.

خلاصه اگرچه تحقیقات گسترده‌تری مورد نیاز است، روغن کنجد ممکن است خواب را بهبود بخشد، سلامت مو را بهبود بخشد و درد را در صورت استفاده موضعی کاهش دهد.

راه های آسان برای افزودن آن به رژیم غذایی روغن کنجد طعم لذیذ و آجیلی را به انواع غذاها اضافه می کند.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.