زعفران سحرخیز عمده برای فروشنده ای در بازار تجریش دردسر ساز شد

همانطور که حتماً همه شما شنیده اید زعفران سحرخیز عمده دارای خواص شگفت انگیز بسیاری می باشد.

زعفران (Crocus sativus) گیاهی چند ساله است که عمدتاً در اروپای مدیترانه، غرب آسیا و منطقه کشمیر هند رشد می‌کند.

کلاله های خشک شده C. sativus به مدت 1000 سال به عنوان ادویه، طعم دهنده و عامل رنگرزی مورد استفاده قرار گرفته است.

زعفران علاوه بر اهمیت آشپزی، به دلیل خواص دارویی آن در طب سنتی مختلف از جمله مقوی ، ضد اسپاسم ، ضد ناراحتی های معده و کمردرد نیز مورد استفاده قرار می گیرد.

بررسی های سیستماتیک کلاله زعفران نشان داده است که عمدتاً کاروتنوئیدها (کروسین ها و کروستین ها) و مونوترپن ها را تشکیل می دهد.

پیکروکروسین و سافرانال که به اثرات عمده دارویی آن کمک می کند. مطالعات اخیر نشان می دهد که ترکیبات شیمیایی مختلف زعفران دارای خواص دارویی متنوعی از جمله اثرات ضد درد عصبی، ضد تشنج و ضد افسردگی است.

زعفران

زعفران می تواند به اندازه یک داروی تجویزی برای درمان بیماری آلزایمر خفیف تا متوسط ​​موثر باشد. هیچ درمانی برای آلزایمر وجود ندارد، اما مطالعات نشان می‌دهد که زعفران می‌تواند به کند کردن پیشرفت آن و تسکین علائم کمک کند.

برخی مطالعات کوچک نشان داد که عصاره زعفران عملکرد شناختی را در افراد مبتلا به آلزایمر خفیف تا متوسط ​​بهبود می‌بخشد.

زعفران همچنین خطر عوارض جانبی کمی دارد. افراد مبتلا به بیماری آلزایمر باید به طور مرتب به پزشک مراجعه کنند و در مورد مکمل هایی که مصرف می کنند صحبت کنند.

افسردگی یک اختلال سلامت روان است که میلیون ها نفر را در سراسر جهان تحت تاثیر قرار می دهد .

درمان ممکن است شامل انواع مختلف درمان یا دارو باشد. برخی مطالعات نشان می دهد که مصرف زعفران می تواند به کاهش علائم افسردگی کمک کند.

گلبرگ های گل زعفران مانند تارهای نازک و قرمز رنگ به نظر می رسند. چند نخ را در آب داغ خیس کنید تا چای زعفران درست شود یا مایع را در ظروف خوش طعم مخلوط کنید. و برای قیمت آماده باشید این یکی از گران ترین ادویه ها در جهان است.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.